Geometria kół
Aby dać Państwu wyobrażenie o tym jak ważne jest ustawienie geometrii kół posłużymy się niecodziennym, ale jakże trafnym porównaniem. Otóż proszę sobie wyobrazić nasz spacer w niezawiązanych butach.
Ustawienie geometrii kół ma zatem wpływ na:
- bezpieczeństwo jazdy
- zużycie paliwa
- zużycie ogumienia
- komfort jazdy
Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół.
Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia.
Dlatego wszystkich z Państwa zapraszamy do przynajmniej corocznej (szczególnie po okresie zimowym) i obowiązkowej (przed kupnem używanego samochodu) kontroli geometrii kół.
Geometria kół w naszym serwisie dokonywana jest komputerowo przy pomocy urządzenia EXACT BLACKTECH Corghi na podnośniku nożycowym X 6000 CT LT PT6 Corghi.
Exact BlackTech Corghi oparty na technologii 3D, wyposażony jest w 8 kamer NIR o wysokiej rozdzielczości wykorzystując po 2 kamery na każdy ekran. To zapewnia stereoskopowy (przestrzenny) pomiar w szerokim zakresie, charakteryzujący się wysoką dokładnością i powtarzalnością. Do odczytu obrazu z ekranów BlackTag wykorzystywana jest technologia NIR (bliska podczerwień). Urządzenie to jest kompatybilne z wymiarami użytkowanych obecnie samochodów. Fabryczna baza wzorcowa pojazdów zawiera ponad 18.000 podzielonych na poszczególne rynki, na które produkowane SA samochody (np. europejski).
Jeśli zaś chodzi o podnośnik wykorzystywany do pomiaru geometrii to jest to absolutna nowość na rynku. Jego platforma o długości 5400 mm i nośności 6000 kg sprawia, że swoje miejsce na nim znajdą także przedłużane samochody dostawcze, tzw. busy. Posiada on 6 kierunkowy szarpak i podnośnik podprogowy o nośności 4000 kg. Oprócz tego specjalnie zaprojektowane łoża pod obrotnice z możliwością regulacji wysokości zapewniają praktycznie idealny poziom platform.